Krzysztof Ratnicyn w książce zatytułowanej „Jak nowe technologie zmieniają biznes” podpowiada, w jaki sposób firmy mogą efektywnie wykorzystać nowe technologie.
W jaki sposób według Krzysztofa Ratnicyna nowe technologie przyczyniają się do zmian w biznesie?
Jego zdaniem mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie firmy mogą rodzić sobie w biznesie równie dobrze jak wielkie korporacji, a na taki stan rzeczy wpływ ma przede wszystkim rozwój nowych technologii. Technologiczne rozwiązania, które dostępne są w czasach, których obecnie żyjemy, są w stanie znieść naprawdę wiele barier pomiędzy małymi firmami, a gigantami rynku. Jeszcze do niedawna te najmniejsze firmy nie miały szans w konfrontacji z potężnymi korporacjami, dziś dzięki rozwojowi technologii na szczęście jest już inaczej. Głównym celem książki napisanej przez Krzysztofa Ratnicyna jest zainspirowanie przedsiębiorców do tego, aby nie bali się korzystać z nowoczesnych technologicznych rozwiązań. Według autora książki liderzy i menedżerowie powinni także dążyć do przyjęcia postaw zarządczych. Takie zachowania sprzyjają innowacji i są dla przedsiębiorstwa źródłem przewagi.
W książce „Jak nowe technologie zmieniają biznes” możemy odnaleźć opisy wielu przydatnych rozwiązań, które warto stosować w biznesie. Autor zaprezentował między innymi takie narzędzia jak: e- commerce, big data czy też Internet of things. Dużą zaletą książki jest także to, że każdy rozdział zawiera krótkie, rzeczowe podsumowanie. Dzięki temu czytelnik może lepiej zrozumieć i przeanalizować stawiane w książce tezy. Warto również dodać, że pozycja ta doskonale inspiruje przedsiębiorców do działania.
Kilka słów o autorze.
Krzysztof Ratnicyn to osoba, która posiada wieloletnie doświadczenie dziennikarskie i redaktorskie. Obecnie jest redaktorem naczelnym portalu Strategia Lean. Jego głównymi specjalizacjami są przede wszystkim: marketing, zarządzanie, tematyka związana z przywództwem oraz nowe media i biznes. Krzysztof Ratnicyn pracował między innymi, jako: redaktor w Harvard Business Review Polska oraz w EGO Inspiracje, PR Managerem w grupie reklamowej Young & Rubicam Brands, a także, jako zastępca redaktora naczelnego THINKTANK.