Targetowanie reklam internetowych to jeden z największych plusów promocji w sieci. Dzięki określaniu grupy docelowej odbiorców możemy jasno zdefiniować, do kogo trafi nasza reklama i kto ją zobaczy. Odpowiednie i poprawne targetowanie reklamy daje też bardzo wiele korzyści i pozwala osiągać wiele celów. Sporo osób uruchamiających reklamę w sieci nie przykłada się do określenia grupy docelowej, nie definiując jej w przemyślany i rzetelny sposób. W tym tekście przedstawimy pięć korzyści targetowania, dla których warto poświęcić targetowaniu nieco więcej czasu.

Targetowanie to skuteczność reklamy

Pierwszym plusem i jedną z największych korzyści targetowania reklam w sieci jest skuteczność promocji. Każda osoba promująca swój produkt lub usługę chce zarobić na niej jak najwięcej i osiągnąć najlepsze rezultaty. Jeśli reklamę wyświetlać będziemy w ściśle określonej grupie docelowej, z pewnością rezultat będzie dużo lepszy niż reklama w przypadkowej grupie osób — w której większość osób może w ogóle nie być zainteresowanych daną tematyką. Dzięki targetowaniu możemy reklamować się tylko w tej grupie osób, dla której tworzymy usługi i produkty. Dobrym przykładem będzie produkcja zabawek dla dzieci i reklama w grupie rodziców czy oferowanie kursów językowych online i reklama wśród polaków w Anglii.

Targetujac reklamy efektywnie wydajesz budżet rekamowy

Drugim plusem świadomego określania grupy docelowej przy reklamie internetowej jest efektywne wykorzystywanie budżetu reklamowego. Z pewnością każda osoba wydająca pieniądze na promocję w sieci chce, aby jej środki zostały spożytkowane w jak najlepszy sposób. Targetując reklamę np. na Facebooku płacimy jedynie za wyemitowanie baneru reklamowego osobom, które z największym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej reklamy. Dzięki temu zwrot reklamy od strony finansowej znajduje się na wysokim poziomie. Targetując odpowiednio i rzetelnie reklamę możemy osiągnąć wysoki zwrot z wydanej każdej złotówki. Poprzez określenie grupy docelowej odbiorców reklam, nie marnujemy pieniędzy na wyświetlanie reklamy damskich torebek mężczyznom czy narzędzi kobietom — co ma miejsce przy promocjach bez możliwości targetowania odbiorców.

Targetowana reklama to pozytywny odbiór promocji

Jednym z najmniej oczywistych plusów targetowania reklam internetowych jest kreowanie pozytywnego wizerunku oraz pozytywny odbiór reklamy i naszej firmy. Dzieje się tak za sprawą dobrze dopasowanych reklam, które oglądają odbiorcy. Reklamy, które są odpowiednio stargetowane, trafiają jedynie do osób zainteresowanych daną kategorią lub osób, które mogą się nią interesować. Odbiorcy następnie widząc reklamę z ich kręgu zainteresowań, odbierają ją pozytywnie. Mogą sprawdzić pewne nowinki czy skorzystać z oferty marki. Przy ulotkach reklamowych, reklamie w radio czy banerze graficznym w sieci bez możliwości targetowania wiele osób często natyka się na reklamy, które zupełnie ich nie dotyczą i nie interesują. W następstwie tego są znudzeni lub wręcz zirytowani, kiedy po raz kolejny muszą oglądać reklamę kwiatów doniczkowych — w ogóle nie interesując się ogrodnictwem.

Zaawansowane targetowanie reklam internetowych — Sprawdź, 5 korzyści jakie daje targetowanie

Targetowanie umożliwia spełnianie różnych celów reklamowych

Dokładne określenie grupy docelowej przy uruchamianiu reklamy internetowej daje szerokie możliwości reklamowe. Jeśli dokładnie określimy odbiorców, którzy zobaczą naszą reklamę, świadomie będziemy mogli spełniać różne cele promocji. Celami takimi mogą być np. sprzedaż, zwiększenie zasięgu marki czy zwiększenie pozytywnego wizerunku marki w grupie klientów. W przypadku targetowania reklamy możemy dokładnie określić jakie osoby ją zobaczą. Dzięki temu możemy stworzyć bardzo wąską grupę odbiorców, którzy spełniają wiele wymagań i będą idealnymi klientami dla naszej marki. Z kolei rozszerzając grupę docelową maksymalnie, będziemy mogli zwiększać zasięg marki w gronie osób, które teoretycznie mogą skorzystać z naszej oferty. Przy trzeciej opcji — budowaniu pozytywnego wizerunku, wystarczy określić odbiorców na podstawie parametrów obecnych klientów i prowadzić świadomą kampanię np. eko marketingową itp. Skierowanie promocji do odpowiedniej grupy docelowej daje wiele możliwości — nie tylko sprzedażowych. Odpowiednio zarządzając taką reklamą, możemy zatem osiągać różne cele marketingowe.

Targetowanie to szybszy rozwój marki

Targetowanie reklamy w sieci np. w social mediach to również szybszy rozwój marki. Przeważnie nie przypisujemy tego plusu targetowaniu reklam i jest to bardzo krzywdzące. Jeśli korzystamy z określania grupy odbiorców promocji, możemy osiągnąć dużą skuteczność reklamy. Z kolei dzięki dużej skuteczności i zmaksymalizowaniu mocy marketingu zarabiamy maksymalną ilości pieniędzy, jaką możemy zarabiać w danej sytuacji. Dzięki temu możemy szybciej rozwijać nasz projekt, biznes czy inicjatywę. Korzystając z innych sposobów marketingu np. reklamy tradycyjnej, sporo czasu zajmuje analizowanie wyników reklamowych czy testowanie wielu opcji, aby dojść do podobnej skuteczności jaką prezentuje targetowana reklama internetowa.

Jak targetować reklamę i określać grupę odpowiednich odbiorców?

Z pewnością warto przed rozpoczęciem uruchamiania reklamy sporządzić spis wszystkich cech naszych potencjalnych klientów. Znacznie ułatwia to wprowadzanie danych podczas aktywowania reklamy np. na Facebooku. Kolejną podpowiedzią jest sprawdzenie statystyk dla danych branż i określenie, jacy klienci mogą interesować się naszym produktem. Dobrym posunięciem będzie również uruchomienie reklamy w kilku partiach z różnymi grupami docelowymi. Dzięki temu samodzielnie dowiemy się, w jakiej grupie reklama jest najlepiej odbierana. Jeśli samodzielnie nie potrafimy określić grupy docelowej, warto korzystać pomocy agencji marketingowej lub interaktywnej. Specjaliści dużo lepiej wykonają to zadanie, a reklama przyniesie zamierzony skutek. Często agencje te pomagają w analizie rynku i określeniu odbiorców, dlatego warto rozważyć wykupienie usługi uruchomienia bądź targetowania reklamy.