Obecnie konsumenci są bardziej kompetentni, poinformowani i wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Chcą, by ulubione marki rozumiały ich potrzeby, dostarczały niezapomnianych wrażeń i zapewniały spójne komunikaty. Jeśli prowadzisz firmę, wybierz odpowiednie kanały marketingu internetowego. Nawiąż kontakt z grupą docelową, a następnie postaraj się ją zaangażować.
SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych)
To sposób na poprawę pozycji strony na bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Bez wątpienia jest jednym z najważniejszych kanałów marketingu internetowego. Pozwala zwiększyć widoczność, autorytet i wyniki Alexa. Od samego początku SEO opierało się na konkretnym zbiorze zasad. Zoptymalizuj witrynę pod kątem określonych słów kluczowych, zarządzaj linkami z różnych stron.
Content marketing
Zwróć też uwagę na content marketing. Pomaga pozyskać i utrzymać klientów. Pozwala budować pozycję eksperta. Pamiętaj, by dostarczane treści były wysokiej jakości. Tylko wtedy przyniosą spodziewany rezultat. Upewnij się, że zawierają CTA (wezwanie do działania). W przeciwnym razie Twoi odbiorcy zostaną najprawdopodobniej tylko czytelnikami. Nie zapiszą się do newslettera, nie skorzystają z oferowanych usług lub produktów.
Reklama PPC (Pay-Per-Click)
Jest jednym z najszybszych rodzajów kanałów marketingowych. Zwiększa ukierunkowany ruch na stronę internetową. Zoptymalizowana kampania marketingowa pozwala przekształcić ukrytych użytkowników w zaangażowanych potencjalnych stałych klientów.
E-mail marketing
Może stanowić pomost między SEO, mediami społecznościowymi a powiązaną sprzedażą. Jest najlepszą dostępną metodą marketingu bezpośredniego. Pozwala promować produkty i usługi. Ułatwia nawiązanie i podtrzymanie relacji z klientami.
Media społecznościowe
Obecnie odgrywają bardzo ważną rolę w świecie marketingu. Klienci aktywnie poszukują marek, które się im podobają. Coraz więcej użytkowników korzysta z mediów społecznościowych, by znaleźć konkretne informacje lub podjąć decyzje zakupowe.
Social media oferują również cenne możliwości budowania społecznościowe, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Wybierz platformy, które najlepiej pasują do Twojej firmy.
Remarketing
To taktyka wyświetlania ukierunkowanych reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę lub podjęły działania. Pod względem technicznym remarketing używa tagu javascript do umieszczenia pliku cookie w przeglądarce użytkownika. Plik cookie informuje następnie platformę remarketingową, by wyświetlała określone reklamy displayowe. Ten kanał marketingowy może promować określony produkt lub ofertę. Pozwala też osiągnąć określony cel konwersji, np. generowanie potencjalnych klientów.
Marketing afiliacyjny
To model marketingowy oparty na wynikach, który nagradza zrzeszonych partnerów za podejmowanie określonych działań. Te czynności mogą obejmować wizyty w witrynie, wypełnianie formularza zamówienia i/lub konwersję sprzedaży. Marketing afiliacyjny jest całkowicie oparty na wydajności. Partnerzy otrzymują prowizję dopiero wtedy, gdy podejmą pożądane działanie. Dlatego są bardziej zmotywowani. Ponadto marketing afiliacyjny pomaga poszerzyć grono odbiorców. Daje możliwość ekspansji na nowe rynki lub dalsze nasycenie istniejących rynków docelowych.