Zmiana wizerunku może polegać na wprowadzeniu kilku subtelnych poprawek lub obejmować szeroki zakres działań marketingowych. Celem jest odświeżenie identyfikacji wizualnej marki i wzbudzenie zainteresowania wśród nowych klientów. Wielu przedsiębiorców rozpoczyna pracę od zmiany logo. Czy to rozsądny krok w firmowej strategii?

Ostrożna ingerencja w logo

Logo jest symbolem, które odgrywa ważną rolę w wizerunku marki. Błyskawicznie przywołuje skojarzenia z konkretnymi produktami lub usługami, skrywa w sobie kluczowe wartości i idee, a także pomaga pogłębiać relacje z odbiorcami. Pomysłowa i skrupulatnie zaplanowana identyfikacja firm zawsze zaczyna się od logo, dlatego też należy uważać, aby nie zepsuć efektu nadmierną ingerencją. Znane marki regularnie wykonują lifting swoich logotypów. Co to oznacza?

Lifting czy rebranding – różnice

Modernizacji znaku firmowego przyświeca jeden cel – aby zwiększyć dotychczasowe zyski. Zmiany wizualne są jak świeży powiew wiosennego wiatru, o ile zadbano o nie całościowo, a przede wszystkim umiejętnie. Identyfikacja firm to zakres działań, które mogą przynieść także negatywny efekt, dlatego istotna może być wiedza o budowaniu marki w kontekście zmian w logotypie. Przyjmują one najczęściej dwa oblicza:

  • lifting – modyfikacja aktualnego symbolu firmy, w ramach której zyskuje świeży wygląd. Zmiany dotyczą zazwyczaj kolorystyki, kroju i wielkości fontu, a także drobnych, ale istotnych zmian w układzie poszczególnych elementów,
  • rebranding – opracowanie nowego symbolu, który będzie częścią większych zmian wizualnych. Obejmuje zwykle szeroki zakres działań, których celem jest całkowita zmiana aktualnego wizerunku.

Odświeżenie logo nie wpływa na dotychczasowy sposób komunikacji firmy z odbiorcami. Lifting wykonuje się po to, aby wpasować się w trendy i aktualne wymagania rynku, dając klientom znać, że firma z łatwością wpływa w panującą modę. To zwiększa atrakcyjność przedsiębiorstwa. Rebranding natomiast warto rozważyć w kryzysowym momencie oraz przy nieskutecznej komunikacji. Ten krok poleca się firmom, które chcą zmienić wszystkie dotychczasowe elementy i na nowo rozpocząć budowanie wizerunku.

Firmowe logo – czy warto je zmienić?

Kiedy warto wprowadzić zmiany w firmowym logo?

Nie tylko wielkie koncerny dbają o swój wizerunek i wprowadzają systematyczne zmiany w elementach wizualnych. Małe i średnie przedsiębiorstwa również powinny zadbać o to, by podkreślić firmową autentyczność poprzez wprowadzanie modyfikacji. Warto przede wszystkim zachować spójność między wizerunkiem a charakterem marki. Jeśli od rozpoczęcia działalności minęło wiele lat, teraz będzie doskonały moment na wyraźny lifting.

Identyfikacja firm pod względem wizualnym jest bardzo ważna również z perspektywy konkurencji. Żaden przedsiębiorca nie chce pozostawać w tyle, prezentując od lat ten sam znak firmowy. Tym bardziej jeśli było to budżetowe rozwiązanie na start.

Czy zmienić firmowe logo? To kwestia, nad którą na pewno warto się pochylić, aby za pomocą kilku zmian wywołać wizualną rewolucję. Współpraca z profesjonalistą od firmowego wizerunku z pewnością przyniesie wachlarz korzyści, które pozytywnie wpłyną na klientów.