Pierwsze wieści dotyczące pandemii koronawirusa jak grom uderzyły w globalną gospodarkę. Świat nagle ucichł, pozamykano sklepy, uniemożliwiony został dostęp do powszechnych usług. Pandemia dotknęła wszystkich, jednak branża e-commerce zyskała na tym jako jedna z nielicznych. Dlaczego warto kontynuować działania SEO, a ich wstrzymanie nie do końca będzie dobrym pomysłem?
Opłacalna inwestycja
Pozycjonowanie stron jest długofalowym procesem, jednak zdaniem każdego specjalisty, zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. W przypadku koronawirusa działania SEO okazały się mieć szczególne znaczenie, zwiększając zysk wielu właścicielom sklepów internetowych.
Kiedy w sklepach stacjonarnych powstał poważny deficyt podstawowych artykułów spożywczych i środków higienicznych, użytkownicy wręcz rzucili się do sieci na zakupy. Podobna sytuacja pojawiła się wraz z ogłoszeniem kolejnych obostrzeń. Wówczas najczęściej wyszukiwanymi frazami w Google były „maseczka”, „żel antybakteryjny” czy „rękawiczki”. Sprzedawcy tego asortymentu w sieci, dzięki systematycznym zabiegom pozycjonowania, z pewnością zauważani byli przez klientów jako pierwsi. I to oni odnotowali największe przychody w minionych miesiącach.
Podtrzymanie efektów
Szkoda zaprzepaścić wielomiesięcznej pracy, energii mnóstwa osób i finansów, które poniosła firma, aby osiągnąć wysoką pozycję w internetowych wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli oferowane towary lub usługi przedsiębiorstwa nie cieszyły się w ostatnim czasie większym zainteresowaniem, prędzej czy później życie sprzed pandemii wróci do normy, gwarantując intratne przychody. Zaprzestanie w tej chwili działań pozycjonujących będą odczuwalne przez firmę za kilka tygodni, zatem jeśli sytuacja gospodarcza nieco się ustabilizuje, ktoś inny zajmie wirtualne podium i będzie cieszył się zwiększonym zyskiem.
Utrzymanie etatów i ciągłość pracy
Dzięki pozycjonowaniu strony przedsiębiorca utrzymuje wypracowaną tygodniami pozycję, zapewniając sobie ciągłą sprzedaż. Jak wiadomo, handel w przestrzeni wirtualnej ma się całkiem dobrze - dziś już widać, że epidemia tylko chwilowo zachwiała rynkiem e-commerce. Zachowanie ciągłości działań SEO pozwoli utrzymać dotychczasowe miejsca pracy i umożliwi kontynuowanie swojego biznesu. Dodatkowo należy wspomnieć, że utrzymanie aktualnej pozycji w wyszukiwarkach jest o wiele korzystniejsze finansowo, niż jej odzyskanie. Zaprzestanie działań pozycjonujących jest w tym wypadku nierozsądnym posunięciem ze strony przedsiębiorstwa.
Nowi klienci
Obowiązek przebywania w domu zachęca wielu do ulepszania otaczającej rzeczywistości. Domownicy dokonują teraz drobnych napraw domowych, zajmują się upiększaniem ogródka czy poświęcają swój czas na naukę nowych języków. Właściciele sklepów internetowych nabywają dzięki temu nowych klientów, którzy zmuszeni sytuacją, coraz częściej decydują się na zakupy w sieci. Fakt ten można skrzętnie wykorzystać, aby dzięki fachowej i miłej obsłudze pozyskać nowych konsumentów.
Więcej informacji nt SEO w czasach COVID-19 znajdziesz w artykule "SEO w koronie".