Często polskim synonimem spotykanym do marketing automation jest automatyzacja marketingu. Dzięki wykorzystaniu specjalnego oprogramowania możliwe jest podejmowanie zautomatyzowanych czynności marketingowych. Jest ono pomocne w pracy telemarketerów podczas wysyłania e-maili oraz do przewodniczenia w bardziej rozbudowanych kampaniach reklamowych. Jej celem jest zebranie jak największej ilości danych po to, by dokładnie trafić do grupy konsumenckiej i efektywniej zbierać leady.

Jak automatyzacja marketingu wygląda w praktycznym zastosowaniu?

Marketing Automation zastępuje człowieka w automatycznym wysyłaniu komunikatów czy to marketingowych czy sprzedażowych na podstawie podziału odbiorców i wytwarzania indywidualnych treści. Wysyłanie treści odpowiadającym konsumentom wpływa na znaczną poprawę efektywności. Co prowadzi do wzrostu przychodów w bardzo krótkim przedziale czasowym.

Czym jest Marketing Automation?

Jakie korzyści płyną z Marketing Automation?

Bazą tego systemu jest tworzenie zindywidualizowanych informacji do grupy konsumenckiej pogrupowanej w różne kategorie. Co najważniejsze, rozwiązanie to nie wymaga żadnego zaangażowania osób zatrudnionych w te kwestie, co znacznie wpływa na zmniejszenie się dodatkowych kosztów. System ten za wszelką cenę dąży do efektywnych działań dzięki zastosowaniu strategii odpowiedniej do konkretnych etapów lejka sprzedażowego. Jest to idealna kompilacja czynności marketingowych jak i sprzedażowych. Wiedza na temat własnej grupy odbiorczej prowadzi do kreowania zaufania, zaangażowania i poczucia lojalności. System ten umożliwia precyzyjną segmentację i efektywniejsze wytwarzanie leadów, powrót do niezrealizowanych koszyków oraz budowanie zaufania konsumentów w momencie dokonywania przez nich zakupów.

Marketing Automation wymaga stałej optymalizacji i doskonalenia przyjętych strategii. By móc dokonywać zmian w scenariuszach konieczne jest permanentne monitorowanie i systematyczne analizy zachowań konsumentów. Współczesne rozwiązania sprawiają, że na obsługę można przeznaczyć mniejszy budżet, a marketing danego brandu i tak będzie efektywny.