Facebook to miejsce, które idealnie nadaje się do promocji marki oraz pozyskiwania klientów. Obecność milionów osób z różnych grup docelowych sprawia, że już tworząc konto marki, możemy liczyć na pewien odzew np. z organicznych wyników wyszukiwania i widoczności organicznej. Istnieje jednak kilka ciekawych pomysłów na to, aby wyróżnić się spośród grona podobnych marek z naszej branży i móc pozyskiwać dużo więcej klientów dzięki swojej aktywności. Jakie są zatem sposoby na to, aby stać się widocznym na FB i przyciągnąć nowych fanów-klientów? Sprawdzamy to poniżej!

Profil w Social Media to podstawa...

Profil to podstawowy element promowania marki w social mediach. Choć może brzmieć to dość banalnie - odpowiednio, całościowo i poprawnie wypełniony profil pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Dzieje się tak ze względu na częste braki czy nieodpowiednie prowadzenie profili przez inne firmy. Bardzo często w wielu branżach możemy spotkać profile marek, które nie są uzupełnione nawet w połowie, służą jedynie za wizytówkę bez aktualnych publikacji czy są po prostu zaniedbane. Samo uzupełnienie profilu nie jest trudne, daje możliwość umieszczania wszystkich ważnych informacji o marce i pozwala już na starcie wyprzedzić wiele marek w branży. Z pewnością profil musi być uzupełniony w 100% i posiadać wszystkie informacje, na jakie znajduje się miejsce do uzupełnienia. Dane powinny być podawane w sposób jasny, prosty i spójny. Dzięki temu odbiorcy od razu otrzymają informacje, które chcą uzyskać, a dane są poprawne i budują wiarygodność naszej marki. Informacje takie jak numer telefonu czy adres witryny muszą być podawane w takiej samej formie na różnych portalach. Podanie innych stron czy cen może wprowadzić dezorientację, czy negatywne odczucia. Powinniśmy również regularnie publikować wpisy lub materiały. Nawet jeśli na początku funkcjonowania profilu nie przyniesie to sporego ruchu, z biegiem czasu osoby odwiedzające nasz portal będą powracały na niego.

Zdjęcia 360 stopni i wirtualne spacery

Drugim pomysłem na ciekawe uzupełnienie profilu w social mediach i wyróżnienie się z tłumu są zdjęcia 360 stopni. Ogólnie są bardzo rzadko używane, a potrafią przyciągnąć wiele osób. Zdjęcia 360 stopni to fotografie, po których możemy dowolnie się rozglądać. Przypominają one kadr ze spaceru Google Street View. Zdjęcie panoramiczne na Facebooku oznaczone jest specjalną ikonką “360”, a poza tym nie różni się od standardowych zdjęć w albumie. Fotografie 360 również umieszczane są w tych samych folderach i albumach, a do ich przeglądania nie potrzeba dodatkowych rozszerzeń itp. Ciekawy content może sprawić, że wiele osób będzie tylko z tego powodu, powracało na nasz profil. Zdjęcie naszej siedziby czy zdjęcie z wycieczki nad morze, po którym widz może dowolnie się rozglądać, będzie z pewnością dużo ciekawsze, niż zjecie tradycyjne. Zdjęcia tego typu możemy wykonać zarówno w sposób tradycyjny - robiąc zwykłe fotografie i łącząc je w programie komputerowym lub używając do tego celu specjalnej kamery 360 stopni.

Facebook i konto marki — Jak wyróżnić się na FB z tysięcy podobnych marek i skutecznie przyciągnąć klienta do swojego profilu?

Webinaria i Live-y

Kolejnym sposobem na zainteresowanie odbiorców naszym profilem na Facebooku są Webinaria oraz Live-y. Relacje “na żywo” są najwyższą formą kontaktu z naszymi widzami, klientami czy followersami. Nic nie zastąpi rozmowy z nami czy możliwości oglądania nas w czasie rzeczywistym. W zależności od tego, w jakiej branży działamy i w jakim celu prowadzimy Fanpage, na FB możemy publikować webinaria, szkolenia, spotkania tematyczne, relacje z podróży itp. W tym celu wystarczy posiadać stabilne połączenie internetowe oraz laptop z kamerą lub smartfon. Jeśli chcemy poprowadzić profesjonalne szkolenie czy spotkanie, warto wynająć salę konferencyjną, profesjonalną kamerę czy zaprosić gości. Nagrania tego typu mogą być również publikowane po spotkaniu w formie filmików, dzięki czemu wiele osób zobaczy dłuższe spotkania “na żywo” i zjawi się na kolejnych.

Reklama na FB

Jeśli chcemy wyróżnić się na Facebooku oraz zdobyć klientów, zdecydowanie warto postawić na Facebook Ads. FB Ads to system reklamowy na Facebooku. Pozwala on publikować reklamy na tym portalu jego użytkownikom w zamian za opłatę. Jeśli zatem posiadamy pewne środki przeznaczane na reklamę, warto ją uruchomić. Dzięki FB Ads będziemy mogli publikować zdjęcia, posty, nagrania video czy pokaz slajdów na Facebooku i Instagramie. Będziemy mogli określić też grupę docelową, dzięki kilkuset parametrom takim jak wiek, płeć, zainteresowania itp. Możemy wybrać różne formy rozliczenia np. płatność za wyświetlenie reklamy lub płatność za kliknięcie w link i przejście na naszą stronę. Uruchomienie reklamy jest bardzo proste i nie wymaga przedpłat. Reklamę na Facebooku zlecać możemy również w agencjach interaktywnych. Jeśli zależy nam na promocji profilu, warto wybrać np. promowany post, który będzie ciekawy i będzie wyświetlany osobom z naszej grupy docelowej.

Twórz zaawansowane posty!

Ważnym, ale często lekceważonym sposobem promowania się na Facebook jest tworzenie zaawansowanych postów. Przeważnie toryzmy je pisząc tekst i dodając zdjęcie. Facebook oferuje jednak dużo więcej. Posty na FB mogą zawierać wiele innych emotek niż te podstawowe — które mają również różne kolory np. czerwony czy zielony. Pisząc tekst możemy go pogrubiać, pochylać czy podkreślać i dodawać listy punktowe. Ciekawym pomysłem jest również stworzenie nagłówka, który jest dużo większy niż czcionka standardowego posta. FB promuje również posty długie, warto więc zamieszczać w takiej formie ciekawe wpisy tematyczne czy poradnikowe. Jeśli chcemy do wpisu dodać zdjęcie, warto pobierać je w wysokiej rozdzielczości z darmowych banków zdjęć, gdzie znajdziemy wiele ciekawych fotografii. Jeśli samodzielne nie potrafimy pisać tego typu postów, możemy również zamówić usługę publikacji w agencjach marketingowych. Koszt regularnego dodawania ciekawych postów może być atrakcyjny w porównaniu do korzyści, jakie może dać nam taki wpis.

Animowane miniaturki profili

Jedną z najrzadziej używanych opcji na Facebooku — a która pozwoli wyróżnić się i to dosłownie, jest animowana miniaturka profilu. Miniaturka to kilkusekundowy filmik, który wyświetla się w miejscu tradycyjnego zdjęcia profilowego. Posty z taką miniaturką naszej osoby z pewnością przyciągają uwagę czytelników, choćby tylko z tego powodu. Miniaturkę taką możemy dodać jako plik. gif na smartfonach z systemem Android i iOS.