Coraz częściej szukamy porad prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczych. W dużym stopniu wymusza to na przedsiębiorcach szybko zmieniające się prawo, nad którym trudno nadążyć samym prawnikom czy doradcom prawnym, nie mówiąc już o kimś, kto po prostu się na tym nie zna lub nie ma czasu, aby tym się zajmować. Możemy na szczęście otrzymać profesjonalną pomoc prawną, bez większych problemów, szybko i wygodnie. Z pomocą przychodzą konsultacje zdalne. Jak to wygląda w praktyce?
Zdalne konsultacje z prawnikiem – kiedy warto?
Konsultacje zdalne z prawnikiem to odpowiedź na potrzebę jak najszybszej weryfikacji spraw formalnych, wyjaśnienia wątpliwości w kwestii przepisów czy rozwiązania problemów prawnych niecierpiących zwłoki. Zazwyczaj tego typu usługi oferowane są w szybki sposób. Wystarczy skontaktować się z prawnikiem czy radcą prawnym drogą mailową. A w zależności od rodzaju udzielanych konsultacji zdalnych, można uzyskać odpowiedź w ciągu kilku godzin.
Wizyta w kancelarii prawnej wymaga z reguły konieczności odczekania kilku dni. Musimy się również do niej dostać fizycznie, co też wiąże się ze stratą czasu potrzebną na dojazd. Konsultację zdalną można odbyć praktyczne wszędzie. Najpopularniejszym rodzajem tego typu porad prawnych są konsultacje przez Internet oraz porady prawne na telefon.
Porada prawna przez Internet
Pierwszym sposobem na uzyskanie szybkiej porady prawnej jest konsultacja online za pomocą Internetu. Zazwyczaj jest to kontakt mailowy. Wysyłamy po prostu do prawnika maila z opisem naszej sytuacji czy problemu, który chcemy skonsultować. Jeśli potrzebna jest analiza umów czy innych dokumentów, musimy je załączyć do wiadomości.
Zazwyczaj w przypadku konsultacji zdalnych wymagane jest wcześniejsze dokonanie zapłaty. Wszystkie informacje na ten temat znajdziemy na stronie kancelarii czy radcy prawnego, z którego usług planujemy skorzystać. Prawnik po zapoznaniu się z mailem i całą sytuacją udzieli nam porady w kolejnej wiadomości.
Porada prawna przez Internet może mieć również postać wideorozmowy poprzez komunikator. Tutaj jednak musimy się już bardziej przygotować na spotkanie twarzą w twarz i zarezerwowanie sobie czasu na odbycie takiej rozmowy, bo byle gdzie też nie możemy tego zrobić. Ostatnim wyjściem jest telefoniczna porada prawna. Jak ona wygląda?
Telefoniczna porada prawna
Ostatni sposób należy do najpopularniejszych, jeśli chodzi o szybkie i wygodne konsultacje z prawnikiem. Standardowa telefoniczna porada prawna
wymaga jedynie wcześniejszego umówienia się na odbycie rozmowy. Niektóre kancelarie wymagają przesłania wiadomości mailowej z dokładnym opisem sytuacji, aby radca prawny czy adwokat mógł się przygotować do rozmowy pod kątem znalezienia najlepszego rozwiązania dla swojego klienta.
Warto mieć na uwadze, że telefoniczna porada prawna także udzielana jest z reguły po uiszczeniu zapłaty. Można to zrobić za pomocą przelewu elektronicznego albo przekazu pocztowego. Dobrą informacją jest to, że koszty takiej usługi nie są wysokie, ponieważ profesjonalną poradę prawną przez telefon można uzyskać już za 50-60 zł! Co najważniejsze, rozmowę możemy odbyć praktycznie wszędzie, a jej przebieg nagrać poprzez aplikację na telefonie (dyktafon) i w razie potrzeby odsłuchać tyle razy, ile będziemy chcieli. Jest to zatem jedna z najwygodniejszych form konsultacji prawniczych, biorąc pod uwagę zarówno porady zdalne, jak i stacjonarne.