Wielu przedsiębiorców małych i dużych zastanawia się, w jaki sposób zwrócić uwagę na swoją firmę i zachęcić potencjalnych klientów do skorzystanie z jego usług. Na co w takim razie zwrócić szczególną uwagę w małym lokalnym biznesie?

Na co zwracają uwagę klienci?

Biorąc pod uwagę na przykład małą lokalną piekarnię, musimy przeanalizować kilka rzeczy. W miastach gdzie pojawia się wielu turystów podstawą nawet takich małych punktów, jest wizytówka Google. Dzięki niej, osoby przybywające do miasta w celach turystycznych, są w stanie się w nim odnaleźć a przy okazji bez problemu znajdą piekarnię. Musimy pamiętać też o zasadzie, że z takich punktach jak piekarnia czy sklepik spożywczy korzystają osoby, które spotykają je na swoje drodze, idąc do pracy, szkoły czy na spacer. Dlatego też ważną sprawą jest to, aby piekarnia była w odpowiedni sposób oznaczona. Żeby z daleka było już widać, że kupisz tam pieczywo i nie tylko. W zasadzie dotyczyłoby to również mechaniki samochodowej. Tutaj pojawia się tylko problem lokalizacji, ponieważ zazwyczaj takie firmy potrzebują więcej miejsca na swoje garaże oraz przechowywanie aut klientów. Zazwyczaj są wtedy położone gdzieś na uboczu, ale to wcale nie oznacza, że nie mamy możliwości żadnej reklamy.
Reklama lokalna - jak się wypromować? 

Banery

Sprawdzają się przy każdym lokalnym biznesie. Jeżeli twoja firma znajduje się w bocznej ulicy mniejszego miasta, możesz spróbować zamontować baner informujący o twoim biznesie z dokładną lokalizacją, przy większej ulicy. Wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że klienci do ciebie trafią.

Lokalne eventy

Często w cieplejszych miesiącach organizowane są imprezy i eventy branżowe, bądź rodzinne pikniki. Podczas takich imprez można wystawić swój namiot, gdzie będziemy rozdawać ulotki, znaczki czy nawet balony dla dzieci z nazwą naszej firmy. Warto na takie imprezy przygotować coś imponującego. Coś, czego żadna firma, czy to konkurencyjna, czy  z innej branży nie posiada. W branży motoryzacyjnej świetnym pomysłem, wielkoskalowym nawet będzie rozdawanie ramek do tablic rejestracyjnych. Możemy umieścić na niej kontakt do nas, dane naszej firmy i jakiś śmieszny tekst, dzięki któremu zostaniemy zapamiętani. Taka ramka założona na tablicę rejestracyjną rozszerza możliwość kontaktu z nami, gdy inni uczestnicy ruchu drogowego ją zobaczą. Duży wybór ramek znajdziesz na ramki.com.pl Nie ważne, jaki prowadzisz biznes i na jaką skalę. Promocja i reklama, w sieci czy w terenie sprawdzi się w przypadku każdej firmy. Musimy tylko wiedzieć jaki budżet możemy przeznaczyć na takie czynności i czy będziemy sami się tym zajmować, czy poprosimy o pomoc profesjonalną firmę zajmującą się marketingiem i reklamą lokalnych biznesów. Każdy nowy, raczkujący biznes potrzebuje takiej reklamy, aby móc się rozwijać i budować swoją markę. W branży samochodowej dobrą reklamą jest tak zwany marketing szeptany. Głównie polega na tym, że nasza firma polecana jest przez dotychczasowych klientów, którzy byli zadowoleni z naszych usług. Wiele biznesów odnosi sukces również dzięki grupom na portalach społecznościowych. Zazwyczaj grupowicze pytają o jakiegoś sprawdzonego mechanika. Gdy prowadzimy swój biznes rzetelnie i porządnie, nie będzie problemu z poleceniami dotychczasowych klientów.