Profil marki na Facebooku bądź na innych serwisach społecznościowych to obecnie obowiązkowe miejsce, które musi posiadać każda firma, projekt lub biznes. Promując swoje produkty lub usługi w ten sposób, bardzo często głównym problemem profili np. na Facebooku jest brak aktywności. W takiej sytuacji profil przypomina wymarłą grupę lub wizytówkę z informacjami o firmie. W tym tekście podpowiadamy oraz udzielamy przyznanych porad, które pomogą “rozruszać” każdy profil społecznościowy marki, a nasi obserwujący będą dużo aktywniejsi.

Dlaczego warto angażować fanów na naszych profilach w Social Mediach?

Angażowanie fanów na naszym profilu w social mediach jest ważne z kilku powodów. Pierwszym z nich jest tworzenie pozytywnego wizerunku marki. Jeśli utrzymujemy interakcje z fanami, stawiamy przed nimi zadania czy dbamy o to, aby nasz profil tętnił życiem, wiele osób będzie oceniało naszą markę pozytywnie i profesjonalnie — gdyż tak dzieje się na wszystkich największych profilach znanych marek. Wymarły profil z pewnością nie będzie dobrze świadczył o naszej firmie i powodował wiele wątpliwości u odbiorców. Jeśli nasi fani będą zaangażowani i aktywni będą przez to bardziej przywiązani do naszej marki. Dzięki temu możemy liczyć na większą sprzedaż oraz reklamę viralową. Osoby zżyte z marką np. poprzez częste odwiedzanie aktywnego profilu, będą polegały nas kolejnym osobom. Zaangażowanie fanów w social mediach to też nawiązywanie długotrwałych relacji z klientami. Dzięki temu możemy zyskać wielu stałych klientów, którzy nie będą szukali już nowych marek w danym segmencie.

Regularne publikowanie treści

Pierwszym sposobem na zaangażowanie fanów na naszym profilu jest regularne publikowanie treści. Nie jest to najbardziej spektakularny pomysł na przywiązanie i zaciekawienie klientów, ale jest jednym z najbardziej skutecznych. Jeśli treści publikować będziemy regularnie, fani i odbiorcy naszego kanału będą często go przeglądali oraz aktywnie na nim przebywali. Regularne publikacje sprawiają również, że fani mają poczucie stabilności. Warto zatem publikować posty w konkretne dni np. piątki czy podziałki. Wiele osób z pewnością będzie czekało na takie publikacje i chętnie będzie dyskutowało pod postem czy materiałem. Analogicznie większy ruch na profilu to więcej komentarzy, dyskusji oraz zaangażowanych fanów. Content jaki będziemy publikowali, nie musi być za każdym razem obszerny i niezwykle pouczający a powinien być jedynie dodawany regularnie.

Pytania otwarte

Kolejnym sposobem na zaangażowanie fanów jest stawienie im pytań otwartych. Możemy robić to np. w krótkim poście, gdy nie mamy pomysłu na obszerniejszy materiał. Pytania, które będziemy zadawać, mogą dotyczyć zarówno kategorii, branży jak i życia prywatnego np. ulubionych potraw itp. Pytania otwarte pozwalają nawiązać kontakt z odbiorcami oraz dają możliwość swobodnego wypowiedzenia się. Wiele osób poczuje się przez to docenionych, a kolejna grupa osób chętnie będzie brała udział w dyskusji.

Ankieta i prośba o wyrażenie swojej opinii

Jeśli chcemy zaangażować fanów na naszym profilu w social mediach, warto również dodawać na nim ankiety. Podobnie tak jak pytania otwarte dają one możliwość wypowiedzenia się i przedstawienia swojego zdania. Przez ankiety możemy radzić się fanów np. odnośnie funkcjonowania naszej marki, nowych pomysłów czy rozwoju firmy i wprowadzania nowych produktów. Zapytanie o zdanie fanów powoduje, że angażują się w taką akcję oraz starają odpowiedzieć jak najtrafniej na dane pytanie. To z kolei pozwala wzmacniać nasze relacje z nimi, angażować ich w nasz projekt i pozyskać dane zwrotne.

Angażowanie Fanów na Facebooku i w Social mediach — sprawdź jak “rozruszać” swój profil oraz zaangażować fanów!

Konkurs z nagrodami

Konkursy z nagrodami są jednym z najlepszych sposobów na zaangażowanie fanów na naszym profilu w mediach społecznościowych. Niezależnie od tego, jak cenne nagrody oferujemy, wiele osób z pewnością zainteresuje się naszym konkursem oraz będzie o nim dyskutować. Oprócz przeprowadzenia konkursu z nagrodami, warto jest przemyśleć też jego formę. Zamiast tradycyjnych zgłoszeń czy losowania nagród, warto zastosować bardziej wymagający sposób zgłoszenia się do konkursu. Może być to np. wykonanie pracy konkursowej lub wykonanie konkretnego zadania. Możemy zatem poprosić swoim fanów o to, aby zrobili ciekawe zdjęcie, fotografię w danym miejscu czy wykazali się kreatywnością i stworzyli najlepszy karmnik. Forma konkursu zależy tylko od naszej kreatywności, a im bardziej angażujące zadanie, tym więcej dyskusji na naszym profilu oraz więcej ruchu.

Rabaty, Zniżki i promocje

Kolejnym ciekawym i skutecznym sposobem na zaangażowanie fanów na naszym profilu społecznościowym jest zorganizowanie akcji promocyjnej. Z pewnością, jeśli posiadamy pewne grono fanów, do których dotrze informacja o przecenie czy o rabacie na nasze usługi, część z nich “uaktywni się” oraz rozpocznie dyskusję pod naszym postem. Będzie to dobra okazja do zadania kilku pytań fanom oraz poproszenie o udostępnienie posta. Cenną podpowiedzią może być np. regularne publikowanie np. cotygodniowe lub comiesięczne postów z promocji tylko w social mediach. Możemy poinformować o tym na naszej stronie internetowej lub w e-sklepie, a tym samym przyciągać do naszego profilu nowych — aktywnych użytkowników.

Wspólna inicjatywa — w sieci i poza nią

Nic tak nie łączy ludzi, jak wspólna inicjatywa. Fakt ten możemy wykorzystać do zaangażowania naszych fanów oraz sprawienia, że na naszym profilu “zacznie się dziać”. Wspólną inicjatywą może być np. zrobienie paczek świątecznych dla akcji “Szlachetna Paczka”, zbiórka na cele charytatywne, stworzenie razem z fanami produktu firmowego czy organizacja eventu. Każda z tych czynności stanie się wydarzenia, w którym udział weźmie wiele osób. Osoby te z pewnością pochwalą się niestandardowym zachowaniem marki swoim znajomym, a Ci poinformują kolejne osoby. Oprócz ciekawości nasi fani wraz z nami spędzą razem wiele czasu, a stworzenie akcji, eventu czy wykonanie szlachetnego czynu z pewnością będzie sporym powodem do dumy — zarówno dla fanów, jak i naszej marki. Wspólna inicjatywa będzie zatem skutecznym sposobem na to, aby nasz profil stał się centrum wydarzeń, a wiele osób aktywnie na nim przebywało.