Zarządzanie e-sklepem wymaga nie tylko wiedzy, doświadczenia i zaangażowania, ale także doboru odpowiednich i sprawdzonych narzędzi, które ułatwią codzienną pracę oraz wesprą przedsiębiorcę w jego działalności zawodowej. Do najpopularniejszych systemów informatycznych, z których funkcjonalności korzystają obecnie e-sklepy, należą systemy CMS, CRM i WMS. Czemu służy każdy z nich i co dobrego jest w stanie zaoferować branży e-commerce?

System CMS – kompleksowe narzędzie do zarządzania treścią

System CMS to narzędzie przeznaczone do zarządzania treścią. Specjalny panel administracyjny pozwala na samodzielne i łatwe dokonywanie zmian w treściach publikowanych na stronie internetowej sklepu bez znajomości języków programowania. Za pomocą systemu CMS możliwe jest dodawanie zdjęć i grafik, artykułów i opisów, filmów, tabel i wykresów oraz innych elementów, które chcielibyśmy, aby znalazły się na stronie.

System zarządzania treścią w przypadku e-sklepu powinien być bardzo starannie wybrany już na samym początku jego funkcjonowania. W sieci dostępne są zarówno systemy całkowicie darmowe, jak i płatne oprogramowanie skierowane do bardziej wymagających użytkowników poszukujących konkretnych funkcjonalności. Do najpopularniejszych systemów CMS należą PrestaShop, WooCommerce oraz Magento.

Systemy informatyczne dla e-sklepu – CMS, CRM i WMS i ich funkcjonalność

System CRM – system wspomagający obsługę klienta

Kolejnym systemem informatycznym, po który chętnie sięgają firmy z branży e-commerce jest CRM. Jest to system informatyczny, którego głównym zadaniem jest automatyzowanie oraz wspieranie procesów na linii klient-firma. Jest to rozwiązanie informatyczne służące do wspomagania pracy działu marketingu, sprzedaży, obsługi klienta oraz zarządu firmy.

Dobrej jakości system CRM powinien w odpowiedni sposób wspomagać zarządzanie relacjami z klientami. Powinien także dostarczać kompleksowych analiz danych o odbiorcach tak, aby gotowe analizy mogły zostać wykorzystane w procesie automatyzacji zadań operacyjnych systemu oraz ułatwić firmie podejmowanie kluczowych decyzji odnośnie sprzedaży i marketingu.

System WMS – dedykowane narządzie do zarządzania magazynem

Firmy z branży e-commerce w większości przypadków dysponują dużym, rozbudowanym magazynem. Do zarządzania nim, pracą jego pracowników oraz zgromadzonymi zasobami służy dedykowany system WMS – kompleksowe i wysoko funkcjonalne narzędzie informatyczne, które pozwala na usprawnienie pracy magazynu oraz podniesienie wydajności wszystkich realizowanych w nim procesów. Dzięki systemowi WMS możliwe jest zredukowanie kosztów logistycznych, podniesienie wydajności pracy, uporządkowanie i zoptymalizowanie procesów zachodzących w magazynie oraz bieżące monitorowanie pracy.

Do podstawowych funkcji systemów WMS należy lokalizowanie towarów w magazynie oraz kontrolowanie przebiegu obrotu magazynowego. Dzięki niemu możliwe jest kontrolowanie ilości przyjmowanego towaru, planowanie wysyłek oraz usprawnienie funkcjonowania całego magazynu. Atutem systemów WMS jest także możliwość ich integracji z innymi narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi przez firmę. Więcej informacji na temat systemu WMS i jego funkcjonalności można znaleźć na stronie: https://dataconsult.pl/system-wms/.